dinsdag 18 november 2014

Stonefield.......

Zondag het laatste blokje van Stonefield maand 1 afgemaakt. Ze zijn allemaal klaar, inclusief het extra blokje dat we op de Susan Smith avond hebben gemaakt bij Stitchers Inn en het kangoeroe blokje waar we het patroon die avond ook van Susan hebben gekregen. Erg leuk om te maken, voor nu doe ik alles met de Needleturn methode, werkt voor mij fijner dan het gebruiken van allerlei hulpmiddelen zoals freezerpaper en scheurvlies etc.


Alle blokjes zijn met de hand gedaan, ook die van maand 2 waar ik er inmiddels 5 vanaf heb. Sinds 2 weken heb ik eindelijk na 3 jaar een baan gevonden met toekomstperspectief. Ik ga heel hard voor mezelf duimen dat ik in december na mijn proefmaand een halfjaar of jaarcontract krijg. Natuurlijk heb ik hierdoor wel veel minder tijd voor mijn hobby quilten, ik werk nu weer 40 uur, maar in de vrije uurtjes zet ik toch enkele steekjes of doe ik het voorwerk voor een blokje (tekenen, knippen etc.). 


Genieten toch als je ze uitlegt en ze weer kunt bekijken en aanraken! De kleuren vind ik ook erg mooi worden. Had er in het begin best moeite mee om kleuren te kiezen die wat lichter en zachter zijn, in het merendeel van de stofkeuze trek ik toch op de donkerder kleuren aan.



Afgelopen weekend nog met vriendin Monique naar de Handwerk- en quiltbeurs in Nieuwegein geweest. Ik heb me aardig kunnen inhouden.....wat stofjes gekocht voor de achtergrond van de Stonefield en een pakje heuse quiltnaalden Klara-proof voor het handquilten. Voorzien van een harde laag, voorkomt brekende of kromtrekkende naalden. Dat is precies wat ik nodig heb.





2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En je kleurtjes zijn heel mooi. Ik moet juist weer leren wat donkere stoffen erin te verwerken; )

    BeantwoordenVerwijderen