dinsdag 25 november 2014

Cursus Machinequilten

Kennen jullie dat....? De tops van de quilts zijn snel klaar, blijven daarna over het quiltrek hangen, steeds met een blik ernaar toe en bij jezelf verzuchten dat het doorquilten toch binnenkort echt eens van start zal gaan? Een situatie die maar al te zeer op mij van toepassing is. Ik ben ook nog geen goede handquilter, en dat gaat natuurlijk ook stukken langzamer dan het doorquilten op de machine. Maar ja....machinequilten moet je ook goed onder de knie krijgen, alle tips en trucs, en natuurlijk een flinke portie lef hebben om je mooie gesandwichte top onder de machine te leggen. Ik was dan ook heel blij dat vriendin Monique Veldhuis van "From scrap to quilt" bij Stitchers Inn een cursus machinequilten ging geven. Moniqu is erg bedreven in het freemotionquilten, en ook voor quilten door middel van een patroon draait zij haar hand niet om.


Twee dagdelen hebben wij gelest, en zie hier mijn proeflap. Ik merk nu al dat ik fan ga worden van freemotionquilten. Vanaf een patroon is niet echt iets voor mij. Blaadjes en bloemetjes quilten vanuit de losse pols des te meer! Nu, na veel tips en trucs rijker te zijn door de cursus, mag ik thuis mijn freemotionwerk gaan verfijnen! En.....hopen natuurlijk dat de tops nu dan eindelijk niet zo heel lang meer blijven liggen! 

Wil jij ook de basiscursus voor het machinequilten gaan volgen? Informeer dan bij Stitchers Inn of Monique Veldhuis!


En...omdat ik er zo van geniet, nog 2 blokjes Work In Progress van Maand 2 van de Stonefield!



6 opmerkingen:

  1. Ik hoorde het al van zusje. Ik wil Monique ook maar eens vragen om naar den Bosch te komen. En ik zal jouw blog bij mijn favorieten zetten, dan vergeet ik je niet.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Klara en Wietske,

    leuk om te horen dat je er zoveel aan hebt gehad Klara, en hopelijk zijn er meer dames die dit graag zouden willen! We hebben ten slotte onze tops gemaakt met het idee dat het een echte quilt zou gaan worden! Ik heb vorige week een blog aangemaakt, dus ik ben nog van alles aan het uitvogelen (geen idee hoe ik blogs van anderen kan liken, of hoe anderen op de mijne komen) Daar ben jij dan weer de expert in, Klara, en volg ik nog graag een lesje bij jou!

    Wietske, met liefde kom ik naar jou in Den Bosch!
    geef mij een Bosche bol en ik ben al snel tevreden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weg reactie..........:(

    nog een keer: wat leuk dat je me gevonden hebt en de namen van onze blogs lijken ook op elkaar!!
    komt vaker voor, hoor!
    succes met quilten, groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Free motion.... ik snap je fascinatie helemaal ;))
    Leuk geworden !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ging super, het mach quilten vd quilt voor Eeke. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke blogje! ik zag u via andere haaksters, mooi om hier te lezen...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen