zondag 29 maart 2015

Vorig jaar op één van de quiltbeurzen die ik toen heb bezocht, een geweldig pakketje gekocht met alle stofjes voor een Tilda bunny. Nu ben ik niet één van de snelsten, dus bij mij kan het zo maar een jaar in één van de quiltbakken op mijn quiltkamer liggen, maar dan toch enkele weken geleden de stoute schoenen aangetrokken. Met Monique op een zondag de hele dag zitten tekenen, knippen, naaien, vullen en ga zo maar door. 's Avonds om 22,00 uur was het lijf af en de broek zo goed als. 


(nou had ik gedacht deze mooi te kunnen roteren....maar nee.....)

Het weekend daarna verder gegaan en toen zag bunny er zo uit, en staat zij op mijn tv-kast te pronken. Een heel leuk project zo voor tussen de Stonefieldblokken door. 

Het jurkje was nog enigszins een gehannes voordat ik dat klaar had, innemen, rimpelen en plooien, maar voor al dat gezweet krijg je dan zoiets leuks terug. 





Zoals ik al zei, tussen de blokken van de Stonefield door. Ik ben nu bij maand 5 en maand 6 aanbeland. Moet van maand 5 nog 2 patchblokken en één van de kransen, maar dan is die ook af. Ik zat even in een heuse Stonefieddip 3 weken. Alleen als ik al keek naar de blokken, dan ging het me tegen staan. Hoe ik dat zo had....ik weet het niet, want quilten is toch één van de leukste hobby's die er bestaan. Gelukkig kwam na vorige week zondag mijn quiltdip ten einde. Waarom.....? Kijk maar eens naar onderstaande foto's.

Vorige week zondag met Annewike en Monique naar Bossche Quilts geweest, waar Betty Prins een kleine show & tell verzorgde. De Stonefield hing in het zicht, ik heb er zo'n 4 uur lang tegenover gezeten....en al die prachtige blokken lieten me ineens weer warm lopen voor de Stonefield.







Gebruikt Betty niet een fantastische kleuren? De rand van de Stonefield wordt 1 hexagon breed, zodat niet de nadruk om de 3 rijen hexagonnen komt te liggen, zoals het originele patroon heeft. Ik denk stiekem heel erg dat ik het ook op deze manier ga doen. Scheelt weer heel wat hexagonblommen maken!

Daarna kwam The Prince, in dit geval The Princess. 
Eén van mijn favorieten toch, door zijn ronde vormen. En wat fijn om te weten dat inmiddels mijn patroon uit Australië in Nederland is gearriveerd en ik deze komende week in de brievenbus mag verwachten! Ik ga er een Princess van maken. Mooie roze/rode kleuren!




Betty liet ook nog The Irish Circle zien waar ze mee bezig is. Volgens mij een patroon van Karen Cunningham. Ook een beauty!!!


Helaas komt aan zo'n leuke dag altijd heel snel weer een eind......maar wat hebben we genoten!

En omdat ik niet genoeg van het quilten kan krijgen.... Woensdagavond naar Urk geweest, naar Tiemetje en zusje Jenny (van het blog Quilting). Tiemetje kwam enige tijd geleden op Pinterest een ontzettend leuke quilt tegen. Eén van Atelier Perdu (Quilt me Club 2013) uit Frankrijk.






 Is hij niet geweldig?? Ik viel er als een blok voor. Tiemetje en ik zijn woensdagavond begonnen aan deze quilt. Zo leuk...heel veel technieken komen ook weer terug in deze quilt. Inmiddels is mijn eerste blok klaar. Dit is een blokje uit een groot blok van 4 kleinere blokken. De gehele quilt bestaat uit 8 grote blokken. Ik wil de quilt ook in soortgelijke kleurstelling maken als Atelier Perdu heeft gedaan. Dus....dat wordt weer heerlijk veel stofjes uitzoeken!!




Tot een volgende keer!!

3 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er leuk en gezellig uit. Je konijn is ook superleuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is je konijn leuk geworden Klara!! Ik kan mij voorstellen dat je genoten hebt in Den Bosch. Groetjes Ulie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi blog heb je, ik ga je volgen.
    Ondanks dat ik zelf niet meer kan handwerken, vind ik het wel leuk om bij anderen te kijken.

    groetjes van Marianne
    http://geefeenbeetjeliefdedoor.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen