zaterdag 19 oktober 2013

Een dagje Veldhoven!

Gisteren met Monique en Annewike een gezellig dagje Veldhoven gehad. Bij binnenkomst eerst een bakje koffie gedronken in het restaurant, daarna op naar de quilttentoonstelling. Heel veel quilts uit binnen en buitenland, ook heel veel moderne quilts. De moderne quilts hebben niet mijn voorkeur. Ik ben dol op de traditionele quilts met mooie warme stoffen en kleuren. Daarna heerlijk geslenterd langs alle winkeltjes die daar aanwezig waren. Wat hebben we weer veel moois gezien en wat een handige tools kwamen er weer voorbij.

Ik zit nog steeds te dubben of ik het appliquick-setje zal aanschaffen. In de toekomst wil ik me meer gaan richten ook op het appliqueren, en als ik de demonstraties zie lijkt het me ontzettend handig! Graag hoor ik van jullie wat jullie ervaringen zijn met de appliquick-tools.

Natuurlijk konden we niet met lege handen vertrekken. Allereerst kocht ik een charmpack van Double Chocolat, waar ik een leuke krans mee wil maken, om als cadeautje weg te geven. Afgelopen jaar heb ik voor mijzelf en mijn moeder ook zo'n prachtige krans gemaakt, die hier een heel mooi plekje in mijn kamer heeft.


Zo'n zelfde krans ga ik dus maken!

Daarna naar De Quiltster het hangertje opgehaald waarmee ik mijn "Home is where the heart is" quiltje aan wil ophangen. Een heel lief hangertje in de vorm van een hartje.


Een cuty toch, die helemaal past bij het thema van het quiltje.

Sinds de stoffenserie uit is van "Vin du jour" van 3 Sisters van Moda, loop ik al warm voor deze juweeltjes van stoffen. De prachtige aubergine-stoffen, gecombineerd met de zachtere tinten en het warme roze, zorgen straks voor een juweel van een quilt. Ik heb mijzelf gisteren dus verwend met een Layer Cake van "Vin du jour". Telkens moet ik hem even aanraken, even door al die lapjes met verschillende stofjes bladeren en genieten, telkens weer!


Wat een prachtige stofjes toch! Nu nog een mooi patroon uitzoeken voor de top en dan kan al dat moois verwerkt worden tot een prachtige top!




3 opmerkingen:

  1. mooie lapjes in de Vin du jour! kan me goed voorstellen dat je ze telkens even wilt aaien...rare mensen zijn wij quiltsters toch haha! zo grappig dat ik nu je krans zie! Ik heb net mijn affe krans op mijn blog gezet, ook van een charmpack en ik ga er zeker ook meer van maken :0)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Het is zo leuk om te doen, zo'n stofzakjeskrans maken. Had ze al verschillende keren op beurzen zien hangen, en toen toch maar eens zelf een poging gedaan. Net als jou ben ik ook blij met het resultaat. Zal straks ook eens op jouw blog kijken wat voor moois je allemaal maakt!

      Verwijderen
  2. Wat fijn dat je genoten hebt van Veldhoven!
    En, wat een prachtige stofjes heb je gekocht, kan me voorstellen dat je er steeds even naar moet kijken.

    BeantwoordenVerwijderen